Optimalizace procesů
Zajišťujeme návrh, řízení a podporu implementace procesních změn v oblasti IT. Díky znalostem a zkušenostem, které jsme získali v průběhu řešení jednotlivých obchodních případů, jsme schopni při optimalizaci procesů současně navrhovat a zapracovávat změny do informačních systémů. V našich předchozích projektech, zaměřených na úspory, jsme vždy dosáhli snížení nákladů ve výši desítek procent a to bez vlivu na interní zákaznické procesy, které dále plnily svoji funkci a s ohledem na minimalizaci rizik spojených s prováděnou optimalizací.
Řízení projektů
Projekty jsou jedinečné úkoly, při jejichž plnění se velmi často přichází s něčím novým, implementují se nové technologie a zásadně se mění způsob podnikání. Obvykle se snažíme provádět tyto tři činnosti najednou a zároveň řídit řadu dalších projektů a programů s neslučitelnými prioritami a někdy protichůdnými cíli. V případě rozsáhlých projektů je obvykle obtížné najít interní zdroje s dostatečnou zkušeností nebo je pro tuto roli uvolnit. Proto je vhodné se spojit s externími odborníky, kteří detailně rozumí, jak má projekt správně probíhat, jsou schopnými organizátory s mnohonásobnou zkušeností a plně hájí zájmy odběratele. Podcenění projektového řízení na straně zákazníka může přinést neočekávaný nárůst implementačních nákladů, popř. nespokojenost uživatelů s dodanou funkcionalitou.
Audity IT projektů
Technologické projekty jsou obvykle značně rozsáhlé, zasahují do mnoha procesů organizace a jejich realizace je svázána s velkými finančními nároky. V kontrastu k tomu bývají hrubě podceněny lidské, organizační a procesní aspekty projektu. Technologické projekty pak ve vysoké míře nenaplňují vložená očekávání a dostávají se do vážných problémů.
Master Data Management (MDM)
Master Data Management (Řízení kmenových dat) tvoří základ všech vašich podnikatelských procesů, strategických iniciativ a je nezbytným předpokladem korektního výkaznictví. Jde o postup definování, údržby, sdílení a řízení klíčových objektů a elementů kmenových dat společnosti s cílem poskytnout společnosti platná, odpovídající a konzistentní kmenová data ve správném okamžiku.
Podpora výběrového řízení v oblasti ICT
Výběrové řízení v režimu podle zákona o veřejných zakázkách organizované veřejným zadavatelem má řadu svých specifik vyplývajících ze zákona, které předurčují náležitosti zadávací dokumentace, a pevně stanovují průběh řízení i jeho termíny. Možnost přímo vyjednávat s uchazeči nebo upravovat zadávací podmínky je možná, avšak pouze stanoveným způsobem a jenom v některých typech řízení. Různé kombinace prvků jednotlivých typů řízení nebo pružná reakce na aktuální vývoj řízení, kvalitu uchazečů a jejich nabídek, např. požádat uchazeče o prezentaci či navíc zorganizovat referenční návštěvu, již možné není. Možnost se při dojednávání smlouvy nějak odchýlit od zadávacích podmínek je vyloučená. K tomu všemu je nutno přičíst komplexitu samotného výběru IT řešení a jeho dodavatele – počínaje definicí požadavků, určením rozsahu plnění, stanovením termínů, objemu součinnosti apod. O to více je v režimu zákona o veřejných zakázkách důležité dobře vymezit předmět plnění, správně určit předpokládaný objem plnění, nastavit rámcové termíny, dobře určit kvalifikační i hodnotící kritéria atd.